استانداری ایلام

🔴با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ایلام برگزار شد

🔴با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ایلام برگزار شد

🔴با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی  استاندار  جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ایلام برگزار شد

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی  استاندار

جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ایلام برگزار شد

مهندس سعید هژبری روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام اظهار کرد: هر دو تونل مسیر ایلام به صالح‌آباد برای ایام نوروز به صورت اضطراری بازگشایی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: این مهم تا پایان هفته صورت می‌گیرد اما قبل از آن باید اقداماتی نظیر روشنایی اضطراری، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، ایمن‌سازی و آرام‌سازی در این دو تونل انجام پذیرد.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: هر گونه فعالیت عمرانی در مسیرهای اصلی تردد گردشگران نوروزی، بدون ایمن‌سازی و نصب علائم هشدار دهنده ممنوع است.

هژبری در بخش دیگری از سخنانش، به موضوع تخلفات ساخت و ساز در شهرها اشاره و تاکید کرد: ایمنی، امنیت و سلامت شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین خاطر نمی‌توانیم به سادگی از کنار تخلف در ساخت و سازها عبور کنیم.

وی، شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی را اضلاع مثلثِ دخیل در این مسئولیت مهم عنوان و خاطرنشان کرد: عملکرد مجموعه‌ مدیران باید منجر به کاهش تخلفات شود و هر مدیری که در این زمینه کم‌کاری کند، لاید پاسخگو باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی به خدمات نوروزی در استان ایلام اشاره کرد و گفت :امسال با توجه به شرایط ویژه ای که از نظر آب و هوایی  دارد احتمال افزایش مسافرین نوروزی نسبت به سال گذشته داشته باشیم که در این راستا می طلبد نسبت به ایمن سازی مسیرهای مواصلاتی و عوامل بازدارنده توسط دستگاههای متولی بویژه پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات موثری انجام بگیرد .

هژبری با  بیان اینکه، پویش رسانه ای و فضای مجازی در راستای فرهنگ سازی و آگاهی مردم در خصوص نحوه رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی و تبعات ناگوار از تصادفات جاده ای  و همچنین چهارشنبه سوری صورت گیرد تاکید کرد: در این رابطه خانواده ها هم هوشیار باشند و غفلت نشود و ماموریت های ذاتی دستگاه های امنیتی، انتظامی، امدادی و درمانی برای کاهش مخاطرات به خوبی انجام گیرد


ایشان بر هوشیاری کامل دستگاههای ذیربط  برای چهارشنبه آخرین هفته سال تاکید کرد و گفت: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان های تابعه ومدیران مربوطه برای شب چهارشنبه سوری اقدامات لازم را مد نظر داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز  گفت: همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان پیش بینی های لازم و آمادگی برای پیشگیری، مقابله، بازدارندگی و پاسخ به هرگونه مخاطره احتمالی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ را داشته باشند.


دکتر مجید بگلریان مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان پیش بینی های لازم و آمادگی برای پیشگیری، مقابله، بازدارندگی و پاسخ به هرگونه مخاطره احتمالی ویژه نوروز ۱۴۰۲ را داشته باشند.

بیگلریان   بر آگاه سازی مسافرین نوروزی مبنی برعدم سکونت و استقرار در بستر و حریم رودخانه ها، مکان های پرخطر و حادثه خیز تاکید و خاطرنشان کرد: توسط دستگاه های مربوطه نصب علائم هشدار دهنده در این محل های پرخطر اقدام شود.

وی ارائه لیست کشیک دستگاه های حوزه بحران و تجهیزات و اپراتورهای فعال در حوزه مدیریت بحران در بخش دولتی و خصوصی برای ایام تعطیلات نوروزی را لازم و ضروری بیان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بر آمادگی ظرفیت ها، توان تجهیزاتی و تدارکاتی دستگاه های اجرایی ذیربط استان با هدف بکارگیری به هنگام و موثر در زمان وقوع حوادث احتمالی را به دستگاه های ستاد بحران استان تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام ، اعلام اطلاعیه ها و هشدارهای صادره از سوی مدیریت بحران و سازمان هواشناسی استان را مبنای عمل از طریق صدا و سیما و خبرگزاری ها در اطلاع رسانی به هنگام به مردم عنوان کرد.

وی تاکید کرد: هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای روز چهارشنبه    ۲۴ اسفند در خصوص بارش ها شدید همراه با صاعقه و رعد و برق و احتمال وقوع حادثه بر اثر سیلابی شدن رودخانه در استان صادر شده و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان علاوه بر آمادگی، اقدامات پیشگیرانه داشته باشند..

♦️در این نشست مسائل مهمی همچون اتمام طرح تصفیه خانه شهر ایلام ،جداسازی آب شرب از آب فضای سبز و رفع شگستکی های شبکه های آب شرب در سطح شهر ها ، حفرو رفع مشکلات چاه های آب شرب برای استفاده در روزهای بحرانی ،آمادگی کامل دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲,قانون مدیریت بحران برای پیشگیری، آمادگی و و مقابله با بلایا طبیعی و حوادث  انسان ساز و ... مطرح و مصوب شد .

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است