استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام:

زمینه های توسعه تعاونی‌ها در ایلام فراهم می شود

زمینه های توسعه تعاونی‌ها در ایلام فراهم می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام:
 زمینه های توسعه تعاونی‌ها در ایلام فراهم می شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر «شهریار عباسی»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام صبح امروز دوشنبه ۳۰ آبان ماه در دیدار با سید امیر حسین جوزی، مدیرکل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه استان ایلام از ظرفیت های خوبی در حوزه تعاون برخوردار است، گفت: برای توسعه تعاون در ایلام هم سرمایه لازم، هم انگیزه و هم میل به اشتغال انفرادی وجود دارد و با تکمیل این زنجیره می توان از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد‌.

وی یکی از مشکلات اساسی در حوزه تعاونی‌ها را عدم بسترسازی و کار فرهنگی عنوان کرد و اظهار کرد: در این زمینه ضرورت دارد دوره های آموزشی برای ترغیب و آگاهی بخشی به مردم با محوریت تعاونی برگزار شود و البته ظرفیت رسانه‌ها هم در این راستا اثرگذار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت ارشد استان زمینه لازم را برای مشارکت تعاونی ها فراهم می کند، افزود: یکی از مزایای توسعه تعاونی ها، خوداشتغالی است و از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ نیز برای افزایش و توسعه تعاونی ها استفاده خواهد شد.

جوزی، مدیرکل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار، یکی از مهمترین راه‌های تقویت فرهنگ کار و تلاش را ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون عنوان کرد و گفت: دولت به تحقق سند توسعه تعاون مصمم است.

وی با بیان اینکه تعاون به عنوان یکی از سه بخش اقتصادی در توسعه اقتصاد کشور نقش دارد، افزود: تعاون در کشور با رویکرد کار گروهی و استفاده از تفکر جمعی و تجمیع سرمایه‌های خرد با هدف توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال تشکیل شد و باید ۲۵ درصد سهم اقتصاد کشور را محقق کند.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است