استانداری ایلام

استاندار ایلام:

بازگشایی گذرگاه‌های مرزی یکی از استراتژی های مهم دولت سیزدهم در جنگ اقتصادی است/آمار تعاونی های مرزنشینان استان بروز رسانی شود ...

بازگشایی گذرگاه‌های مرزی یکی از استراتژی های مهم دولت سیزدهم در جنگ اقتصادی است/آمار تعاونی های مرزنشینان استان بروز رسانی شود ...

هدف اصلی ما در بازگشایی گذرگاه‌های مرزی تقویت بنیه مالی مرزنشینان است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا در دیدار با اعضای هیات مدیره اتحادیه مرزنشینان استان ایلام با عنوان این مطلب که هدف اصلی ما در بازگشایی گذرگاه‌های مرزی تقویت بنیه مالی مرزنشینان است، اظهار داشت: اعضای تعاونی های مرزنشینان می توانند نیازهای استان در حوزه واردات و بخشی از کار صادرات در گذرگاه های استان را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه علاوه بر گذرگاه هلاله شمالی، فعالسازی بازارچه های مرزی چیلات و چنگوله نیز در دست اقدام است، تاکید کرد: فرآینده تکمیل زیرساخت ها لازم و سایر امور در گذرگاه مرزی هلاله شمالی در حال پیگیری است.

استاندار ایلام، یکی از استراتژی های مهم دولت سیزدهم در شرایط جنگ اقتصادی را بازگشایی گذرگاههای جدید و مبادلات مرزی با کشورهای همسایه دانست و تصریح کرد: معتقدیم این معابر در راستای کمک به اقتصاد مرزنشینان موثر است.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه یکی از اهداف صادرات، تقویت مرزنشینان در مرزها و روستاهای استان است، اعلام کرد: حدود ۵ هزار خانوار در شعاع ۲۰ کیلومتری مرزهای استان، مشمول جمعیت مرزنشینی می شوند.

وی در ادامه خواستار بروزرسانی آمار اعضای تعاونی های مرزنشینان استان شد و تاکید کرد: تعاونی های مرزنشینان در چارچوب قانون از عایدات ظرفیتی که در استان ایجاد شده منتفع شوند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تقویت این تعاونی ها در استان می تواند افزایش صادرات و واردات را در مرزها به دنبال داشته باشد، خاطرنشان کرد: هلاله شمالی یا دیگر مرزهای استان مختص فرد، گروه و یا قبیله خاصی نیستند و تمام مردم استان می توانند در این گذرگاهها فعالیت داشته باشند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است