استانداری ایلام

معاون عمرانی استاندار در نشست ستاد مرکزی اربعین کشور:

تقدیر رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور از ستاد اربعین استان ایلام

تقدیر رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور از ستاد اربعین استان ایلام

⭕️ تقدیر رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور از ستاد اربعین استان ایلام
معاون عمرانی استاندار در نشست ستاد مرکزی اربعین کشور:
✔️ در اربعین امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشتند/اعتبارات اربعین به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر احمد کرمی در نشست ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور به ریاست دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای مراسم اربعین ۱۴۰۰ از تمامی عوامل و دست اندرکاران این مراسم اعم از دستگاه‌های اجرایی، مردم و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و ... در برگزاری باشکوه اربعین تشکر کرد و گفت: در اربعین امسال علی رغم برنامه ریز قبلی مبنی بر اعزام زوار به صورت هوایی ولی بیش از ۱۰۰ هزار تردد از مرز مهران را شاهد بودیم. 

وی در ادامه از برنامه ریزی لازم در ۶ مقوله مهم در اربعین امسال خبر داد و گفت: در اربعین امسال تامین آب شرب بهداشتی با ذخیره سازی و توزیع حدود ۳ میلیون بطری آب معدنی بین زوار و مواکب و عوامل اجرایی انجام شد.

دکتر کرمی با اشاره به کنترل های بهداشتی از راه اندازی ۵۰ گیت نمونه گیری و غربالگری کرونا در مرز مهران و استقرار ۲۰ پایگاه امدادی و ۴۰ پایگاه درمانی ، ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه صحرایی خبر داد و گفت: در بحث تغدیه نیز اقداماتی نظیر جانمایی و برپایی بیش از ۴۰ موکب و آشپزخانه در مهران با ظرفیت توزیع بیش از ۴۰ هزار پرس غذا بین زوار و همچنین ارسال ۵ هزار پرس به مواکب مستقر در پایانه زرباطیه انجام شد.

وی در ادامه به حمل ونقل زوار با تامین و دپو اتوبوس به اندازه کافی در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و تردد ۵۴۴۶ از ۱۷ مهرماه تا ۱۵ آبان اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات شهری و بهداشت محیطی با توجه به عدم حضور استان های معین در اربعین ۱۴۰۰ با انتخاب یکی از شهرداران استان بعنوان شهردار معین و بسیج نیروها و استفاده از ماشین آلات خدمات شهری استان به صورت شبانه روزی اقدامات لازم در خصوص زمینه نظافت و و سایر امور خدمات شهری انجام گردید.

معاون امور عمرانی استاندار در خصوص برنامه های پیشنهادی اربعین ۱۴۰۱ با بیان اینکه از اربعین امسال تا ۱۵ سال دیگر پیاده روی عظیم اربعین در فصل گرما واقع می گردد خواستار مساعدت ستاد اربعین کشور برای احداث حدود ۳۰ هزار متر مربع سایه بان با سیستم مه پاش در پایانه مرزی مهران شد و گفت: همچنین در این راستا نیازمند کمک در جهت احداث سردخانه و دستگاههای بسته بندی آب، احداث ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی جدید و کمک های اعتباری در جهت تکمیل زیر ساخت های جاده ای، بهداشت و درمان  و سایر موضوعات مرتبط با کنگره عظیم  اربعین هستیم.

وی در پایان پیشنهاد داد برای رفع مشکلات زیر ساختی اربعین برای ۳ سال متوالی اعتبارات ردیف اربعین استان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

♦️ بر اساس این گزارش در جلسه ستاد مرکزی اربعین دکتر ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین کشور از قرارگاه اربعین استان و مجموعه عوامل تقدیر و تشکر کرد.

🗓 | چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است