استانداری ایلام

رئیس جمهور در نشست ستاد ملی کرونا:

برگزاری مراسم اربعین حسینی منوط به موافقت دولت عراق است/ایلام یکی از گذرگاه های مهم به کربلای معلی است

برگزاری مراسم اربعین حسینی منوط به موافقت دولت عراق است/ایلام یکی از گذرگاه های مهم به کربلای معلی است

سلام رئیس جمهور به مردم ایلام ...

⚡️رئیس جمهور در نشست ستاد ملی کرونا:
برگزاری مراسم اربعین حسینی منوط به موافقت دولت عراق است/ایلام یکی از گذرگاه های مهم به کربلای معلی است

⚡️استاندار ایلام در نشست ستاد ملی کرونا در گفتگو با رئیس جمهور:
زیرساخت های درمانی استان قبل از اربعین تکمیل شود /ایلام در مرکز کوریدور اربعین نیازمند واکسیناسیون عمومی است

📲به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام دکتر محمد نوذری در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست آیت الله رئیسی رئیس جمهور و استانداران سراسر کشور برگزار شد ضمن ارائه گزازش کلی از روند کرونا در استان اظهار داشت: در حالیکه بیشترین افزایش مبتلایان در مرداد ماه را تجربه کرده‌ایم، با اجرای محدودیت ها و برنامه ریزی بعمل آمده و اجرای دستور العمل ها، رعایت پروتکل ها به ۶۰ درصد افزایش یافته و اکنون با پشت سرگذاشتن پیک اوضاع رو به بهبودی است.

وی افزود: از ۱۲ شهرستان استان ۹ شهرستان در وضعیت قرمز و ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی است و همزمان در  ۲۲ مرکز منتخب کوئید ۱۹ در استان به مراجعین خدمات ارایه می گردد.

استاندار ایلام با تقدیر از زحمات و فداکاریهای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و همراهی اصناف، بازاریان و مردم ابراز داشت: تشکیل کارگروه رسانه ای در استان، بهره گیری از ظرفیت بزرگان و معتمدین، نخبگان، سمن ها، نهادهای مدنی، رسانه ها و ... در جهت فرهنگ سازی و تولید محتوا،  تقویت طرح شهید سلیمانی و تشکیل همیاران سلامت در روستاها برای همکاری در اجرای محدودیتها از برنامه های مهمی بوده که در استان در حال اجراست و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است.

دکتر نوذری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برگزاری اربعین سید و سالار شهیدان و تهیه و تجهیز زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز یک عزم ملی می طلبد، گفت: بواسطه داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک و نزدیکی به عتبات عالیات هرساله بیش از ۶۵ درصد تردد زوار از مرز مهران انجام می شد که ضرورت دارد در صورت برگزاری ایام اربعین زیرساخت های لازم در مرز بالأخص زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان، مباحث آزمایشگاهی، واکسیناسیون فراگیر استان و تجهیزات مورد نیاز فراهم آید.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بیش از ۳۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند و نظر به جمعیت کم استان و قرار گرفتن در مرکز کریدور اربعین خواستار واکسیناسیون عمومی استان شد.

استاندار ایلام با بر شمردن نیازمندیهای استان، خواستار پرداخت مطالبات و معوقات پزشکان وکادر بهداشت و درمان، تامین دارو، تجهیزات و واکسن مورد نیاز استان، تامین تجهیزات اورژانس بیمارستان امام خمینی ره،  تامین دو دستگاه سی تی اسکن جهت شهرستانهای ایوان و چرداول شد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت افزایش زیرساخت های درمانی استان در ایام اربعین، ضمن دعوت از رئیس جمهور، خواستار افتتاح و تامین تجهیزات دو بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام و ۶۴ تختخوابی ملکشاهی شد.

در ادامه رئیس جمهور در پاسخ به مطالب ارائه شده توسط استاندار ایلام از وزیر بهداشت خواست در خصوص تجهیز بیمارستانها، تامین دارو و پرداخت مطالبات و معوقات پزشکان و کادر بهداشت و درمان پیگیری و اقدامات لازم را بعمل آورد.

وی با تاکید بر ایجاد انگیزه در کادر درمان، پرداخت معوقات و مطالبات این قشر عزیز را از موارد بسیار ضروری و جز اولویت های اصلی دانست.

آیت الله رئیسی برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد: بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.

وی ضمن اعلام سلام و تهیت به مردم استان، ایلام را یکی از مهمترین ابواب ورود به کربلای معلی دانست و گفت: متناسب با تصمیمات ملی در بحث برگزاری مراسم اربعین،  هر گونه تصمیم گیری در داخل با برنامه ریزی های وزارت کشور در قالب قوانین اعلامی و پیوست های بهداشتی درمانی و همراهی آن استانداری امکانپذیر است.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است