استانداری ایلام

استاندار ایلام

از هر فرصتی برای گرفتن مشورت از مردم استفاده می کنم

از هر فرصتی برای گرفتن مشورت از مردم استفاده می کنم

استاندار ایلام استفاده از نظرات مجموعه های مشورتی راهگشا و موثر دانست و بر ادامه این راهبرد تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نخستین نشست مشورتی کارشناسان منتخب دستگاه های اجرایی استان استفاده از نظرات مجموعه های مشورتی را موثر دانست و بر ادامه این راهبرد موثر تاکید کرد و گفت؛ بایست چالش ها و موانعی که سد راه توسعه و خدمت رسانی بیشتر به مردم می شود با کمک همین مجموعه های مشورتی از میان برداشت.
وی افزود؛ بروکراسی اداری یکی از آن موانع جدی است و ما تلاش داریم تا حد امکان آن را از سر راه مردم و سرمایه گذاران برداریم.
وی ادامه داد؛ یکی از راهبردهای عملیاتی برای از میان برداشتن بروکراسی ایجاد طرح های بی نام بود که هم اکنون به جد تحت اقدام دولت در استان ایلام است.
نماینده عالی دولت در استان رفع مسائل و مشکلات توسعه ای استان را یکی از دغدغه های اصلی خود قلمداد نمود و گفت؛ ما برای غلبه بر موانع پیش روی سعی کرده ایم از مشورت همه اقشار و توده های مختلف مردم استان استفاده کنیم.
وی به لایه های مشورتی در سیستم مدیریتی دولت در استان اشاره کرد و گفت؛ مشاورین اصلی من مردم هستند و ما در سفرهای شهرستانی، میز خدمت و دیدارها و ملاقات هایی که با مردم، خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران و ... داشته ایم سعی کرده ایم نظرات آنان را در حوزه های مختلف بگیریم و اجرایی نماییم.
وی در ادامه افزود؛ از هر فرصتی برای گرفتن مشورت از مردم استفاده کرده و امروز علاوه بر دیدارها و ملاقات های مردمی به بهانه های مختلف از وجود 3 گروه مشورتی بصورت تخصصی استفاده می کنیم.
استاندار ایلام در ادامه به این سه مجمع مشورتی اشاره کرده و گفت؛ مجمع مشورتی در تهران با حضور افراد ذی نفوذ در دستگاه های کشور، شورای مشورتی با حضور نخبگان و صاحب نظران در استان و شورای مشورتی از بدنه کارشناسی ادارات استان سه مجمع مشورتی برای توسعه استان بوده که هریک دارای ویژگی های خاص خود هستند.

وی در ادامه به روند کاری این مجموعه های مشورتی اشاره کرد و تصریح نمود؛ در این جلسات مسائل و مشکلات استان طبقه بندی می شوند و در کارگروه های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند تا با راهکارهای عملیاتی در جهت رفع موانع اقدام گردد.
در این دیدار استاندار ایلام از پیشنهاد یکی از حضار مبنی بر رایزنی مدیران با شرکت های وابسته به ادارات خودشان در مرکز جهت ایجاد سرمایه‌گذاری در استان، استقبال کرد و گفت؛ این یک پیشنهاد خوب و قابل اجرا است و این موضوع را به مدیران اجرایی ابلاغ خواهیم کرد که از ظرفیت دستگاه های متبوع خود در مرکز چون شرکت های وابسته برای ایجاد سرمایه‌گذاری در استان استفاده کنند.
وی در ادامه با اعلام این مطلب که یکی از راه های رفع موانع استان استفاده از تجربه موفق استان های دیگر است، اضافه نمود؛ برای توسعه می توان از نمونه های موفق الگوبرداری کرد و شاید این روش یکی از کم هزینه ترین راه ها برای توسعه باشد البته به شرط اینکه مدیران ما به خودشان زحمت دهند و بروند از نزدیک این دستاوردها را ببینند و مشابه آن را در استان اجرا کنند.

تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است