استانداری ایلام

‍ معاون اقتصادی استانداری ایلام:

استانداردسازی یک مقوله امنیت ساز است/ نظام استانداردسازی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

استانداردسازی یک مقوله امنیت ساز است/ نظام استانداردسازی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

‍ معاون اقتصادی استانداری ایلام:
استانداردسازی یک مقوله امنیت ساز است/ نظام استانداردسازی باید به یک فرهنگ تبدیل شود


🔸به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام جهانگیر رستمزاد روز دوشنبه در نشست شورای استاندارد استان اظهار داشت: فلسفه و ضرورت توجه به استانداردسازی مورد توجه قرار نگرفته و مهمترین معضل بحث استاندارد عدم فرهنگ سازی است.
وی افزود: استانداردسازی آسانسور، پله برقی و زمین شهربازی ها به عنوان یک فرهنگ کار برای حفظ سلامت و جان مردم باید نهادینه شود.

🔸معاون اقتصادی استانداری ایلام با تاکید بر توجیه شهرداری‌ها، نظام مهندسی و ناظران فنی  در رعایت استانداردها گفت: در صورت بروز حوادث هیچ چیز جوابگو به خطر انداختن جان مردم نخواهد بود، رعایت استانداردها می تواند از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه نباید منتطر بود اتفاقی بیفتد سپس واکنشی نشان داد، ابراز داشت: باید با استانداردسازی و برنامه های پیشگیرانه احتمال بروز حوادث حین کار را کاهش دهیم.
 
🔸جهانگیر رستمزاد از اداره کل استاندارد ایلام خواست در صورت عدم تمکین متقاضیان، شرکت ها و پیمانکاران، متخلفان را به دادگستری معرفی تا نسبت به استاندارد سازی اقدام کنند.
وی همچنین خواستار ارایه راهکارها توسط دستگاههای تخصصی به منظور رفع خلا قانونی برای بازدید سالانه آسانسورها شد و گفت: بدون شک با گذر زمان و استهلاک وسایل خطرات آن افزایش می یابد که صاحبان منازل دارای آسانسور نسبت به انجام بازدید سالانه اقدام کنند.

🔸معاون اقتصادی استاندار ایلام با انتقاد از عدم حضور به موقع بازرسان و کارشناسان فنی آسانسورها که عموما غیر بومی هستند، خواستار راه اندازی شرکت و بومی سازی بازرسی فنی در استان شد و گفت: اداره کل استاندارد در این زمینه اقدامات موثر را به انجام رساند.
وی با بیان اینکه صدور پایان کار ساختمان باید منوط به تاییدیه استاندارد آسانسور باشد، گفت: ناظران ساختمانی در مراحل مختلف ساخت و ساز باید دقت کافی داشته باشند تا ضمن رعایت دستورالعمل های نظام مهندسی، استانداردهای مصالح ساختمانی نیز نظارت شود تا در مقاوم سازی و امنیت ساخت و سازها  خللی به وجود نیاید.
🗓 دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰

🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است