استانداری ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام:

در مدیریت بحران بایست قانون بایدها و نبایدها حکمرانی کند/مدیریت بحران نیازمند مسئولان هوشمند است

در مدیریت بحران بایست قانون بایدها و نبایدها حکمرانی کند/مدیریت بحران نیازمند مسئولان هوشمند است

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام:
✔️ در مدیریت بحران بایست قانون بایدها و نبایدها حکمرانی کند/مدیریت بحران نیازمند مسئولان هوشمند است

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام آیت قیصربیگی امروز دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ در نشست کارگروه هماهنگی شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی موضوع فصل سوم ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور ذیل ستاد مدیریت بحران استان که در ارتباط با شرح وظایف جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، با اشاره به ماموریت های حیاتی و سرنوشت ساز مدیریت بحران تاکید کرد: در مدیریت بحران با توجه به وظایف حیاتی و خطیر بایست قانون بایدها و نبایدها حکمرانی کند چراکه در موضوعاتی که با جان و مال مردم سر و کار دارد و قصور در انجام آن‌ها هزینه های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت نمی توان با تعارف، توصیه و خواهش و تمنا موضوعات را جمع‌آوری کرد!

وی افزود: اینجا باید مر قانون و الزام در مسئولیت پذیری و پاسخگویی و بازدارندگی قوی درصورت عدم اجرای صحیح قوانین حاکم باشد.

قیصربیگی در ادامه مدیریت بحران را نیازمند مسئولان هوشمند و متعهد دانست و گفت: همه دستگاه های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران در وهله اول مدیر بحران مجموعه تحت تصدی هستند و بایست در امور پیش روی با هوشمندی اصل پیش بینی، پیشگیری و ورود به موقع به حوادث و بحران را در کار مدیریتی خود اعمال کنند تا در حین مشکلات دچار اصل غافلگیری نشوند!

وی با طرح این سئوال که چرا باید همیشه از حوادث جا بمانیم و دچار اصل غافلگیری شویم، گفت: اگر مولفه‌ها و ملاحضات مدیریت بحران را در کار مدیریتی خود دخیل نکنیم، دیری نخواهد پائید که در حوادث و اتفاقات پیش رو چراغ بدست دنبال مقصران بیرونی خواهیم گشت تا قصور و ناتوانی خود را به گردن آنها بیاندازیم! 

وی افزود: اگر قرار است مسائل و مشکلات و اتفاقات را با موضوعات بیرونی توجیه کنیم پس نقش مدیریت در پیش بینی، پیشگیری، مسئولیت پذیری و پاسخگویی چه می شود! 
 
مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده در حوزه آب و برق گفت: به همان اندازه که مردم در این قضایا اذیت شدند متولیان امر قصور داشته اند! 

وی با اشاره به این مهم که اولین اصل در برطرف کردن مشکلات پذیرش مشکل و خطا است، گفت: نمی توان همه مسائل و مشکلات را به گردن بلایای طبیعی انداخت بلکه انصاف حکم می کند سهم مدیریتی مشکلات نیز مشخص و برطرف گردد.

وی افزود: به راستی اگر در قضایای اخیر موضوعاتی چون شرایط جوی و اقلیمی نبود برخی قصور و اهمال کاری خود در ایجاد مشکلات را چگونه توجیه می کردند!

قیصربیگی در ادامه ضمن تشکر از پای کار بودن جمعیت هلال احمر استان خواستار ایجاد هم افزایی و همکاری همه دستگاه های عضو در بند ۲ ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور در حین مأموریت های این مجموعه خدوم و فداکار شد و گفت: هلال احمر می تواند برای گسترده نمودن دایره خدمات خود خانه‌های هلال را در روستا ها به کمک دهیاری ها تشکیل دهد.

وی همچنین با اشاره به حیاتی بودن موضوع امداد و نجات بر لزوم ایجاد پد بالگرد در مناطق جمعیتی استان تأکید کرد و گفت: در این زمینه لازم است فرمانداران، شهرداران، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و دیگر متولیان امر با مجموعه فوریت های پزشکی و هلال احمر استان در جانمایی و ایجاد پد بالگرد همکاری لازم را داشته باشند.
 
گفتنی است در این نشست تصمیماتی از قبیل ضرورت ایجاد هماهنگی‌ و هم افزایی مجموعه دستگاه های عضو بند ۲ ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران تحت نظارت جمعیت هلال احمر استان در حین مأموریت های امداد و نجات، تشکیل خانه هلال در دهیاری ها به قصد خدمات دهی به مردم روستا، ایجاد پد بالگرد در مناطق جمعیتی، مسیرهای پرخطر، مسیرهای اربعین و ... مصوب گردید.

🗓 | دوشنبه ۲۸ تیرماه 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است