استانداری ایلام

استاندارایلام : اجازه نمی دهیم به سرمایه ارزشمند جنگل ها و مراتع استان آسیبی وارد شود

استاندار ایلام : اجازه نمی دهیم به سرمایه ارزشمند جنگل ها و مراتع استان آسیبی وارد شود

استاندار ایلام  : اجازه نمی دهیم به سرمایه ارزشمند جنگل ها و مراتع استان آسیبی وارد شود

دکتر محمد نوذری استاندار ایلام در نشست ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان  با اشاره به مرحله چهارم شیوع  ویروس کرونا وتحریم های ظالمانه گفت شرایط خاصی برای کشور ایجاد شده واین موضوع  تاثیر زیادی بر شالکه اقتصادی ، اجتماعی و حتی سیاسی گذاشته است .

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به چالش های خشکسالی و کم آبی اشاره نمود و اظهار داشت به لحاظ شرایط بدجوی و کم بارشی نسبت به سال قبل خشکسالی سختکی در سال 1400 تجربه خواهیم کرد . 
ایشان گفت همین امر باعث گرمای زود رس و خشک شدن طبیعت و فراهم شدن زمینه برای حریق و آتش سوزیها در جنگل ها و مراتع شده است . 
استاندر ایلام گفت : اجازه نمی دهیم به سرمایه ارزشمند جنگل ها و مراتع استان آسیبی وارد شود .
استاندا ر با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم به سرمایه ارزشمند جنگل ها و مراتع استان آسیبی وارد شود گفت : یکی از دلایل وقوع آتش سوزی در جنگلها و مراتع عوامل انسانی است که باید دراین راستا از طریق صداو سیما و دیگررسانه ها فرهنگ سازی کنیم . 
استاندار ایلام خاطرنشان کرد : مدیریت بحران یک کار جمعی است و نباید فقط یک دستگاه بار سنگین مدیریت بحران را به دوش بکشد بلکه برابر قانون همه دستگاهها موظف به همکاری و آمادگی کامل با تجهیزات خود در پیشگیری ، مقابله و بازسازی و بازتوانی در مواجهه با هرگونه بحران داشته باشند . 
دکتر نوذری استاندار ایلام  با بیان اینکه کمبود آب شرب بحران بزرگی محسوب می شود گفت:  باید با برنامه ریزی و آینده نگری این بحران را مدیریت کرد و نقش مردم نیز در این زمینه مهم توصیف کرد .
استاندار ایلام ، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری با زیر مجموعه اداره کل مدیریت بحران ،  شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان را مأمور بررسی وضعیت آب استان و برنامه ریزی لازم در این خصوص کرد. 

گفتنی است در ابتدای این جلسه سعید رضا کریمیان مدیرکل مدیریت بحران و دبیر ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ضمن اعلام دستور کار جلسه  توضیحاتی در خصوص قانون جدید مدیریت بحران و مسئولیت اطفائ حریق ارائه نمود . ایشان افزود برابر جزء (2) بند خ ماده (14) قانون مدیریت بحران کشور ، اطفاء حریق جنگل ها و مراتع  بعهده وزارت کشاورزی ، با همکاری نیروهای مسلح  می باشد و در این راستا سایر دستگاهها نیز برابر ماده (2) همین قانون نیزباید اهتمام جدی دراین زمینه  بعمل آورند . 


وی گفت در دولت تدبیر و امید جهت حمایت از کشاورزان اسیب دید ه از حوادث غیر مترقبه و به موجب بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده به مدت سه سال تمدید امهال شده است .


کریمیان اضافه کرد : در همین در همین راستا طی سه مرحله مبلغ 400 میلیارد ریال و 230میلیارد ریال و 100 میلیارد ریال به استان طی سال های 98و 99 اختصاص یافته و کاملاجذب شده است 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است