استانداری ایلام

امام جمعه ایلام:

بی تفاوتی مردم و مسوولان نسبت به یکدیگر از آفت های جوامع امروزی است

بی تفاوتی مردم و مسوولان نسبت به یکدیگر از آفت های جوامع امروزی است

امام جمعه ایلام:
⭕️ بی تفاوتی مردم و مسوولان نسبت به یکدیگر از آفت های جوامع امروزی است

🔹نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه نظریات و دیدگاه های کشورهای غربی را نباید با نگرش و شیوه زندگی اجتماعی جوانان کشور تطبیق داد، گفت: بی تفاوتی مردم و مسوولان نسبت به یکدیگر از آفت های جوامع امروزی است.

💢 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه ۴ اسفند ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: نگاه غربی ها به دین یک نگاه کاملا فردی است اما در جامعه اسلامی دین در متن زندگی اجتماعی انسان ها وجود دارد.

وی یادآور شد: نگاه جامعه غربی به دین متفاوت با جامعه اسلامی و ایرانی است، بطوریکه در دین اسلام سرنوشت افراد برای کل جامعه بسیار مهم و تعیین کننده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: نگرش دین اسلام به افراد این است که همه جامعه سرنشین یک کشتی هستند، بنابراین سرنوشت یک نفر بر سرنوشت کل جامعه تأثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار تاکید کرد: مهم ترین نظارت اجتماعی در کشور و استان ایلام در حال حاضر امر به معروف و نهی از منکر است و باید در این راستا بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه پدیده بی تفاوتی در هر جامعه منجر به عقب مانده شدن آن جامعه از پیشرفت می‌شود، افزود: پدیده بی تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر، مردم نسبت به حکومت و حکومت نسبت به مردم بسیار خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: نیازمند ترویج اصول و مبانی دینی در کشور هستیم، بنابراین برای تحقق این امر باید خروجی هر تحقیق در این راستا بصورت کاربردی ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اظهار داشت: نهادهای اجتماعی متولی ترویج امور دینی و استفاده کاربردی از نتایج تحقیقات برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی در استان هستند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود نگاه نقادانه را باعث تحول و پیشرفت هر حوزه دانست و گفت: نقد، ارایه نظریات متفاوت و کاربردی کردن نتایج پژوهش ها در خصوص رفع آسیب های اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است