استانداری ایلام

عهدیه طهماسبی مدیر کل امور اجتماعی استانداری

۶۱۷ دانش‌آموز نیازمند تحصیل در ایلام شناسایی شد

۶۱۷ دانش‌آموز نیازمند تحصیل در ایلام شناسایی شد

۶۱۷ دانش‌آموز نیازمند تحصیل در ایلام شناسایی شد

ایلام - ایرنا - ۶۱۷ دانش‌آموز نیازمند تحصیل در ایلام شناسایی شد

عهدیه طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداست: دغدغه اصلی  دفترامور اجتماعی فرهنگی علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی، رفع مشکلات دانش آموزان نیازمند تحصیل همه مناطق و شهرستان ها سراسر استان است.

وی یادآور شد: برای ادامه تحصیل دانش آموزان استان در منطقه دورافتاده و محروم زردلان سردسیر شهرستان هلیلان یک مدرسه متوسطه با مرکزیت روستای شاران، شرایط آموزش و بازگشت به تحصیل ۷۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل فراهم شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام گفت: ایجاد ۲ مرکز راه دور دخترانه و پسرانه در روستای چم هندی دشت عباس دهلران با ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر برای تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل مهیا شد.

طهماسبی با بیان اینکه در برخی مناطق محروم دانش آموزان استان علاوه بر مهیا بودن محیط آموزشی، نیازمند کمک هزینه کتاب، لوازم التحریر و کمک های معیشتی نیز هستند، افزود: اقدامات و کمک های خوبی در دوسال اخیر در راستای پیشگیری از بازماندگان از تحصیل به دانش آموزانی که از لحاظ مالی نیازمند کمک هستند توسط همه نهادهاصورت گرفته است.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از بازماندگی از تحصیل ۲ دبیرستان در دهستان چم کبود شهرستان آبدانان و قجر بخش سیوان ایلام ایجاد شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام در ادامه از انقعاد تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش استان ، بهزیستی، کمیته امداد امام و امور عشایری برای پیشگیری از بازماندگان از تحصیل خبر داد و گفت: این تفاهم نامه و همکاری چند سازمان در استان منجر شد اقدامات بسیار خوبی در راستای حمایت از این قشر اتخاذ شود.

طهماسبی گفت: برای کاهش میزان تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در استان ایلام از ظرفیت شوراهای شهر و روستا و دهیاری ها نیز استفاده شده است.

وی در ادامه خواستار حمایت سازمان های مردم نهاد و ادارات استان برای حمایت از کودکان یتیم بازمانده از تحصیل شد و افزود: تفاهم‌نامه ای با همکاری موسسه خیریه عترت بوتراب برای حمایت از این قشر منعقد شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است