استانداری ایلام

استاندار ایلام

ظرف یک هفته گذشته با بیش از ۷۰ فوتی پیک خطرناکی را پشت سر گذاشته ایم/افزایش فوتی ها در استان باعث تاسف و تاثر است

ظرف یک هفته گذشته با بیش از ۷۰ فوتی پیک خطرناکی را پشت سر گذاشته ایم/افزایش فوتی ها در استان باعث تاسف و تاثر است

💥 یک هفته طوفان کرونا با ۷۰ فوتی ...
استاندار ایلام:
⭕️ ظرف یک هفته گذشته با بیش از ۷۰ فوتی پیک خطرناکی را پشت سر گذاشته ایم/افزایش فوتی ها در استان باعث تاسف و تاثر است/مصوبات ستاد استانی نبایست با دستورالعمل های ستاد ملی مغایرت داشته باشد/کار قرارگاه کرونای استان نظارت بر اجرای مصوبات ستاد است/روند ابتلا و فوتی ها در اثر کرونا نزولی شده است/و
اجرای طرح جامع مدیریت کرونا از روز شنبه ...

💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر امروز شنبه ۲۴ آبان ماه در چهل و ششمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن ابراز همدردی با خانواده درگذشتگان کرونا در استان گفت: در هفته گذشته تلخ ترین روزها را سپری کرده ایم و بیش از ۷۰ نفر از همشهریان را در اثر بیماری کرونا از دست دادیم و این اوج کرونا از اول تاکنون است.

وی در ادامه گفت: درگذشت غم انگیز یکی از پزشکان حوزه‌ بهداشت و درمان و نماینده اسبق استان در مجلس شورای اسلامی به همراه تعداد زیادی از همشهریان موجب تاثر و تالم فراوان شد و این ضایعه را به مردم شریف استان تسلیت عرض می کنم. 

استاندار ایلام درخصوص درگذشت نماینده فقید استان در مجلس شورای اسلامی گفت: این انسان با اخلاق و مصلح به معنای واقعی دلسوز استان بود و در هر لباسی به مردم این دیار صادقانه و بی ادعا خدمت نمود.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که مشکل اصلی کرونا امروز متوجه بازار شده است، گفت: بسیاری از اصناف در این مدت همکاری خوبی با ما داشته اند اما تعداد کمی نیز کماکان بایست همکاری بیشتری داشته باشند البته اینجا لازم است از دوستان در صنوف، دستگاه های اجرایی، تعزیرات، بهداشت و درمان و از همه ی کسانی که کمک کردند تشکر نمایم.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به ایجاد محدودیت های شدید در مناطق سیاه استان گفت: در بازار شهرهای ایلام، ایوان، سرابله و دره شهر محدودیت شدید اعمال کردیم تا مشاغل گروه های دو و سه و چهار تعطیل شوند و غالبا هم همکاری خوب با ما داشتند.

وی با اشاره به مصوبه ی جدید ستاد مرکزی کرونا که مغازه ها تا ساعت ۱۸ فعال هستند و این فقط مخصوص گروه شغلی یک و دو است، اضافه کرد: اگر همه‌ی مردم، بازاریان، اصناف و مسئولین رعایت کنند انشاءالله آمار ابتلا و فوتی ها بهبود خواهد یافت.

استاندار ایلام در ادامه با اعلام این خبر که پیک آمار ما در هفته ی گذشته بوده است به تحلیل آمار این هفته پرداخت و اظهار داشت: در ۱۹ آبان‌ ۵۳۵ مبتلا ۱۰ فوتی، ۲۰ آبان ۲۲۴ مبتلا و ۱۴ فوتی، ۲۱ آبان ۲۸۹ مبتلا و ۱۱ فوتی، ۲۲ آبان ۲۸۸ مبتلا و ۱۰ فوتی، ۲۳ آبان ۲۱۱ مبتلا و ۸ فوتی و دیروز صبح تا امروز صبح ۱۷۲ ابتلا و ۴ فوتی داشته ایم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به روند نزولی ابتلا و فوتی ها در استان گفت: امیدوارم این روند نزولی ادامه پیدا کند و البته این مهم منوط به تداوم همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در بخش دیگری از صحبت های خود از فعال شدن ۱۱ قرارگاه کمک های مومنانه در استان خبر داد و گفت: در این راستا کمک های بسیار خوبی توسط مردم و اصناف و دیگر نهادها و دستگاه ها چون  بانک ها جمع آوری شده که صرف تأمین دستگاه اکسیژن ساز در استان می شود.

وی با اعلام این خبر که به زودی ۲ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان امام و یک دستگاه دیگر هم در بیمارستان شهید مصطفی نصب می شود، اظهار داشت: در این مدت ۱۳ دستگاه ونتیلاتور توسط شرکت نفت و ۲۰ دستگاه کمک تنفسی بای پپ توسط وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به استان اختصاص يافته است.

وی افزود: علاوه بر اینکه ۳۰۰ مورد کپسول اکسیژن خریداری شده و ۲۰۰ مورد دیگر نیز قرار است خریداری شود و همچنین برای تهیه اکسیژن ساز با هلال احمر کشور نیز رایزنی شده است.
 
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت کرونا از روز شنبه گفت: صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی در راستای اجرای این طرح مهم که از روز شنبه اجرایی می شود، زمینه سازی کنند.
 
وی در ادامه گفت: قرار شد کل مناطق کشور از شنبه به جای رنگ بندی چند گانه به ۳ منطقه زرد، نارنجی و قرمز تقسیم بندی شود.

وی افزود: مقرر گردید در مناطق زرد جلسات در محیط های سر بسته حداکثر تا ۳۰ نفر در مناطق نارنجی ۲۰ نفر و در مناطق قرمز ۱۰ نفر باشد و تعداد کارکنان در مناطق زرد دو سوم و در مناطق نارنجی و قرمز نیز  کمتر باشد که اطلاعات بیشتر در ادامه اعلام خواهد شد.
 
استاندار ایلام در ادامه یکی از عوامل مهم ابتلا به کرونا در استان حضور مردم در مراسمات شادی و عزا عنوان کرد و گفت: در هر جلسه دائم این هشدار را می دهیم اما متاسفانه کماکان مردم در این مراسمات حضور می یابند و باعث به خطر افتادن جان خود و دیگران می شوند.

وی در ادامه رفت و آمدهای فامیلی و درون خانوادگی را عامل مهم دیگر در ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: حضور در تجمعات، جلسات، عزاداری ها، آرامستان‌ها، جشن ها، شب نشینی ها و ... که باعث ابتلا و مرگ شهروندان خواهد شد، ممنوع است.
 
وی افزود: آرامستان ها مسدود هستند و راهنمایی و رانندگی نیز هر خودرویی که در این مسیر تردد کند ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه ضمن اینکه از مردم استان خواست به خاطر حفظ جان خوشان هم که شده است با ستاد کرونا همکاری داشته باشند، گفت: در این زمینه رسانه ها و صدا و سیما در جهت آگاهی بخشی و تبیین مسئولیت پذیری اجتماعی و اقناع افکار عمومی در جهت رعایت پروتکل‌های و دستورالعمل های بهداشتی تولید محتوا کنند.

وی مصوبات ستاد کرونا را لازم الاجرا عنوان کرد و گفت: مصوبات ستاد استانی نبایست با دستورالعمل های ستاد ملی مغایرت داشته باشد.

وی افزود: ظرف چند روز گذشته در سه استان کشور برخلاف مصوبات ستاد ملی عمل شد که منجر به برخورد با آن استانداران و اصلاح رویه به روال قبل گردید. 

سلیمانی‌دشتکی در پایان وظيفه ستاد کرونا را تصمیم سازی و ایجاد مصوبات عنوان کرد و گفت: کار قرارگاه کرونای استان نیز نظارت بر اجرای مصوبات است و در این زمینه انتظار است که گزارش کم و کیف اجرای مصوبات ستاد در سطح جامعه جمع بندی و به ستاد گزارش شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است