استانداری ایلام

شیرخانی مدیر کل امور بانوان استانداری

تقدیر و تجلیل از زنان کارآفرین برتر توسط سرکار خانم دکتر ابتکار معاون محترم رییس جمهور در امور زنان و خانواده

تقدیر و تجلیل از زنان کارآفرین برتر توسط سرکار خانم دکتر ابتکار معاون محترم رییس جمهور در امور زنان و خانواده

تقدیر و تجلیل از زنان کارآفرین برتر توسط سرکار خانم دکتر ابتکار معاون محترم رییس جمهور در امور زنان و خانواده
مراسم تقدیر از بانوان برگزیده "انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر" درروز دوشنبه مورخ 12/8/1399 به صورت ویدئوکنفرانس همزمان با ۱۳ استان کشور و در دفاتر امور زنان استانداری ها با حضور مجازی سرکار خانم دکتر ابتکار معاون محترم رییس جمهور در امور زنان و خانواده و کارآفرینان برگزیده هر استان برگزار شد.
ابتدا خانم دکتر ابتکار ولادت نبی مکرم اسلام و هفته وحدت را تبریک گفته و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای الگوگیری از آن شخصیت بزرگ و همسرش حضرت خدیجه (س) است که سرآمد کارآفرینان و مدیران اقتصادی آن دوران است.
وی با اشاره به شرایط سخت ناشی از تحریم های ظالمانه در کنار شیوع کرونا، گفت: مشکلات زیادی برای فعالیت های اقتصادی و تولیدی و کسب و کارها وجود دارد، اما حضور زنان کارآفرین نشان دهنده امید به آینده ایران است.
معاون رئیس جمهور، کارآفرینی را موجب ارتقای سطح معیشت خانوارها دانست و اضافه کرد: تسهیلات حمایتی نیز با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون به کارآفرینان پرداخت می شود. خانم دکتر با تاکید بر اینکه پیگیر بیمه بانوان در حوزه صنایع دستی به ویژه فرش و گلیم هستیم، از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی استانداردهای مربوط به مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان ملی استاندارد خبر داد و افزود: درصد بالایی از مشاغل خانگی بر عهده بانوان است و این دستورالعمل که به استانداردسازی مشاغل خانگی کمک می کند، می تواند به موفقیت بیشتر زنان کارآفرین بینجامد.
وی با تاکید بر لزوم شبکه سازی بازارهای مجازی و فروش آنلاین محصولات تولیدی زنان، یادآور شد: به ویژه در شرایط کرونا، نیازمند بازاریابی و فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین هستیم. همچنین فضای مجازی بستر خوبی برای معرفی فعالیت های تولیدی است.
در این مراسم آنلاین مدیران امور بانوان ۱۳ استانداری و ۲۰ کارآفرین برتر این استان ها به بیان نظرات خود و طرح مسایل با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده پرداختند.
سرکار خانم شیرخانی مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری در این مراسم ضمن قدردانی از بانیان و برنامه ریزان برگزاری این مراسم و تشکر از بذل توجه و حضور سرکار خانم ابتکار در این مراسم به مشکلات و مونع موجود بر سر راه بانوان کارآفرین اشاره نموده و درخواستهای ایشان از قبیل تخصیص تسهیلات کم بهره و مساعدت جهت برقراری بیمه تامین اجتماعی را مطرح نمود.
ایشان سپس مساله تاسیس بازارچه جهت فروش محصولات تولیدی توسط زنان کارآفرین را مطرح نمود و افزودند : بحمدالله درخصوص تامین زمین و دایر نمودن بازارچه استاندار محترم ایلام مساعدت و پشتیبانی خود را اعلام نموده اند و طرح تاسیس بازارچه محصولات تولیدی زنان کارآفرین در دست مطالعه و بررسی است.درپایان مراسم هدایائی که از سوی معاونت زنان ارسال گردیده بود و هدایائی از طرف مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام تقدیم کارآفرینان گردید .

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است