استانداری ایلام

وزیرکشور

همه ملت ایران، رکن اساسی قدرت ملی هستند/ باید اهمیت و محوریت همه آحاد و اقشار ملت ایران در پدافند غیرعامل تعریف شود

همه ملت ایران، رکن اساسی قدرت ملی هستند/ باید اهمیت و محوریت همه آحاد و اقشار ملت ایران در پدافند غیرعامل تعریف شود

⭕️ حضور استاندار ایلام در نشست مشترک کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور و شوراهای پدافندغیرعامل استانها

وزیر کشور:
✔️ همه ملت ایران، رکن اساسی قدرت ملی هستند/ باید اهمیت و محوریت همه آحاد و اقشار ملت ایران در پدافند غیرعامل تعریف شود

🟣 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترک کمیته پدافندغیرعامل وزارت کشور و شوراهای پدافندغیرعامل استانها که با حضور استاندار ایلام بصورت ویدئوکنفراس برگزار شد با تاکید بر اینکه ضرورت موضوع پدافند غیرعامل در همه کشورها مطرح است، گفت: هیچ کشوری نیست که موضوع پدافند غیرعامل را نداشته باشد و درباره آن کار نکند.

وی در ادامه گفت: دفاع از حاکمیت، قدرت، امنیت ملی در همه کشورها اصل است و این موضوع در همه قوانین بین المللی پذیرفته شده است. ما نیز به عنوان یکی از حاکمیت های ملی جهانی وظیفه داریم که کشورمان را در برابر هرنوع اقدام و عملی که منافع ما را به خطر می اندازد، آماده و مجهز کنیم و به قول مقام معظم رهبری کشور خود را مصون نگه داریم.

وزیر کشور افزود: پدافند غیرعامل جزو واجبات حاکمیتی است و هر چقدر ما در این عرصه، در عمل کوتاهی یا سهل‌انگاری کنیم یا نادیده بگیریم، در قبال خسارت‌های بسیار زیادی که در غیاب این برنامه ریزی ها به ما وارد خواهد شد، نمی‌توانیم در درگاه خداوند متعال و ملت عزیز ایران، شهدا و امام پاسخگو باشیم.

دکتر رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه نباید موضوع پدافند غیرعامل را صرفاً به عنوان یک موضوع رسمی و یک وظیفه سازمانی تلقی کنیم، گفت: هر چند پدافند غیر عامل بخشی از وظایف سازمانی و رسمی ما است، ولی این موضوع باید به عنوان یک مسئله حیاتی مد نظر همه مدیران باشد و در همه امور و همه موقعیت ها، به عنوان یک شاخص مهم، عملاً مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید مدیران بخش های مختلف را به گونه‌ای آموزش دهیم که در هر اقدام اعم از خرد و کلان، و اعم از اینکه در مرکز کشور است یا در مناطق مرزی، موضوع پدافند غیرعامل به طور جدی در نظر گرفته شود.

وزیر کشور با اشاره به تصور ناقصی از پدافند غیرعامل که این مسأله، صرفاً مربوط به نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و نیروهای مشابه، قلمداد می شود، تصریح کرد: همه ملت ایران، رکن اساسی قدرت ملی هستند و به همین میزان، باید اهمیت و محوریت همه آحاد و اقشار ملت ایران در پدافند غیرعامل تعریف، جانمایی و بر اساس آن مسئولیت ها واگذار شود، همچنین آموزش‌های لازم و مباحث ترویجی برای فرهنگ سازی عمومی پیش بینی شود.

دکتر رحمانی فضلی افزود: همه ما که به عنوان بخشی از حاکمیت، مسئولیت پدافند غیرعامل را بر عهده داریم، وظیفه‌ سازماندهی، آماده‌سازی، آموزش،  مهیا کردن شرایط و مقتضیات داریم اما نقش اصلی را همه مردم باید ایفا کنند و باید این را به عنوان یک اصل بدانیم و پیگیری کنیم.

وزیر کشور به هماهنگی و همکاری همه بخشها و سطوح مختلف جامعه از جمله حوزه های حاکمیتی و مردم در موضوع پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: این موضوع باید مانند مدیریت بحران که عموماً جلوه بسیار زیبایی از هماهنگی و همکاری ها در آن متجلی است، تبدیل شود.

در ادامه به برخی از نکات مهمی که امروز وزیر کشور در نشست مشترک کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور و شوراهای پدافندغیرعامل استانها مطرح کرد، اشاره می شود:

● مردم نقش اصلی را در پدافند غیر عامل ایفا می کنند.

● دستگاههای اطلاع رسانی و آموزشی باید موضوع پدافند غیر عامل را برای مردم عینی، واقعی، ملموس و محسوس کنند.

● موضوع پدافند غیرعامل باید در همه عرصه های خرد و کلان کشور در نظر باشد.

● بایست از موازی کاری ها و تداخل امور در بحث پدافند غیرعامل از جمله در مراحل بررسی طرح مرتبط در مجلس شورای اسلامی جلوگیری شود.

● استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها برای هرنوع همکاری در عرصه پدافند غیر عامل آمادگی دارند.

● تدوین پیوست های پدافندی در پروژه های اصلی و مهم کشور ضروری است

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است