استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد: ✅ کمیته زیارتی در استان تشکیل می شود/از ظرفیت های قانونی در کمک به ساخت زائرسرا استفاده شود 💢 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم

کمیته زیارتی در استان تشکیل می شود/از ظرفیت های قانونی در کمک به ساخت زائرسرا استفاده شود

کمیته زیارتی در استان تشکیل می شود/از ظرفیت های قانونی در کمک به ساخت زائرسرا استفاده شود

استاندار ایلام در نشست ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد:
✅ کمیته زیارتی در استان تشکیل می شود/از ظرفیت های قانونی در کمک به ساخت زائرسرا استفاده شود

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز شنبه ۲۹ شهریور ماه در نشست ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دیگر اعضا برگزار شد با اشاره به این مطلب که در اوایل به دلیل کند بودن روند کار پروژه و عدم ساخت و ساز در زمین واگذار شده، بحث پس دادن زمین بود، گفت:‌ با همفکری و هماهنگی امام جمعه محترم و همچنین کمک هایی که از طرف بازاریان و تجار و ایلامیان مقیم تهران خصوصاً مردم خیره بدر در تهران و دیگر کمک‌های مردمی تاکنون این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: برای پیشبرد کار نیاز است که مشارکت اقشار مختلف مردم، نهادها و ارگان ها را در این زمینه داشته باشیم به عنوان مثال در صورت مشارکت این زائرسرا مالکیت آن مردمی باقی بماند.

وی افزود: همچنین ارگان‌ها و نهادهایی که جامعه هدف بالایی دارند چون بسیج، کمیته امداد و دیگر نهادها می توانتد از طریق واگذاری بخشی از این پروژه با ما مشارکت داشته باشد.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که برای تکمیل پروژه زائر سرای ایلامیان در مشهد باید به دنبال خیرین کلان باشیم، گفت: البته تاکنون کمک های بسیار خوبی از طریق خیرین استان و کشور جمع‌آوری و برای تکمیل پروژه اقدام شده است ولی برای تکمیل زائر سرا باید نسبت به جمع آوری کمک های بیشتر تلاش بیشتر کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه برای جلب مشارکت مردم و خیرین بایست کمیته زیارت در استان تشکیل بدهیم، خاطرنشان کرد:  این کمیته در خصوص پیگیری‌های لازم برای جلب مشارکت مردم و خیرین حرکت خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ظرفیت‌های قانون برنامه پنجساله ششم توسعه به ماده ۹۷ این قانون اشاره کرد و گفت: بایست از ظرفیت های موجود در این راستا به نحو مقتضي استفاده کرد.

وی افزود: با استناد به این بند قانونی و البته با دید باز می توان نسبت به تخصیص اعتبار برای ساخت و ساز زائرسرای ایلامیان در مشهد کاری مفید انجام داد.

استاندار ایلام با تاکید بر رعایت صرفه جویی و کاهش هزینه ها در ساخت و ساز زائر سرای ایلامیان تصریح کرد: پیشنهاد این است که یک یا دو طبقه را فعلا برای استفاده زوار ایلامی آماده کنیم و به بهره‌برداری برسانیم و در فازهای بعدی مابقی طبقات را تکمیل نماییم.

سلیمانی دشتکی در پایان به بحث مشارکت نهادها و ارگان های مختلف در ساخت زائرسرا تاکید کرد و اظهارداشت: در کنار استفاده از کمک مردمی، مشارکت نهادها و ارگان هایی که از جامعه هدف بالایی برخوردار هستند، برای تکمیل پروژه می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و می بایست در این زمینه اقدام نمود

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است