استانداری ایلام

در راستای ایجاد تمهیدات برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا انجام شد:

نشست استاندار با تیم متخصص ویروس شناسی

نشست استاندار با تیم متخصص ویروس شناسی

 در راستای ایجاد تمهیدات برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا انجام شد:
 نشست استاندار با تیم متخصص ویروس شناسی

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، صبح امروز یکشنبه ۴ اسفند ماه قاسم سلیمانی دشتکی #استاندار_ایلام در حاشیه نشست با تیم متخصص ویروس شناسی که در راستای جلوگیری از ورود ویروس کرونا برگزار شد، گفت: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس با حضور متخصص ویروس شناس ضرورت دارد.

وی ادامه داد: دستگاههای مورد نیاز برای شناسایی ویروس وجود دارد و تلاش داریم که مواد مورد نیاز تست ویروس را در استان نیز ایجاد کنیم.
 
استاندار ایلام با اشاره به بسته شدن مرز مهران برای زوار، گفت: بایست همه مبانی و ورودی ها از مناطقی که احتمال آلودگی ویروس است بسته شود و البته در این راستا کارهای مهمی برای جلوگیری از ورود و خروج مرز انجام داده ایم.

وی مهمترین عامل برخورد با ویروس کرونا را در بحث پیشگیری عنوان کرد و گفت: محدود کردن رفت و آمدهای غیر ضرور، عدم رفت و آمد در مناطقی که آلوده به ویروس کرونا هستند، ضدعفونی مکان های عمومی چون مدارس، عدم حضور در مکان های شلوغ چون کنسرت ها، ورزشگاه ها و قلیانی ها و ... شستن مداوم دست ها می تواند در امر پیشگیری از بیماری تاثیر گذار باشد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در مرکز کشور ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تشکیل شده است و ما هم در استان به لحظه گزارش ها را از مراکز تخصص جمع آوری می کنیم و به این ستاد ارجاع می دهیم و خروجی تصمیمات در خصوص تعطیلی مدارس یا دیگر مراکز به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی در ادامه از صدا و سیما خواست که برنامه‌هایی به همین منظور جهت آگاهی بخشی به مردم داشته باشد، گفت: از رسانه ها می خواهم که اخبار و اطلاعات را تنها از مراجع تخصصی چون دانشگاه علوم پزشکی بگیرند و نبایست جوری عمل کرد که جو روانی منفی برای مردم مشکل ایجاد کند.

وی در پایان با تاکید بر حفظ آرامش و خونسردی مردم، گفت: در استان به صورت متناظر یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است و ضمن ایحاد تمهیدات مقتصی به لحظه موضوع کرونا رصد می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است