استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

۴۰۰ تن میوه برای بازار شب عید ایلام تامین می شود/دانش آموزان استان سرانه شیر دریافت می کنند

۴۰۰ تن میوه برای بازار شب عید ایلام تامین می شود/دانش آموزان استان سرانه شیر دریافت می کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:
 ۴۰۰ تن میوه برای بازار شب عید ایلام تامین می شود/دانش آموزان استان سرانه شیر دریافت می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، حیدر نعمتی روز یکشنبه ۶ بهمن ماه در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: باید به فراخور نیاز نشست های تنظیم بازار در سطح شهرستانها توسط فرمانداران پیگیری و برگزار شود، فرمانداران بر قیمت کالا و خدمات در سطح شهرستان نظارت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت بسیج اصناف نیز در راستای نظارت بر بازار و تثبیت قیمت ها استفاده شود و حتی در مراکز عرضه کالا و خدمات روستایی نیز نظارت ها بیشتر شود.

معاون استاندار ایلام بر ضرورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات به مباشران میوه و تره بار در استان تاکید کرد و گفت: دولت در راستای کنترل قیمت میوه شب عید شیوه نامه ای ابلاغ کرده و بانک ملت به عنوان عامل بانک معرفی و اکنون با نهایت همکاری با مباشر باید در روند پرداخت تسهیلات تسریع به عمل آید.

نعمتی افزود: اگر پرداخت تسهیلات و تامین اعتبار مشمول زمان باشد محدودیت هایی برای مباشر ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: میزان میوه شب عید امسال ۲۵۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب اعلام شده که میانگین مصرف استان در سالهای قبل و کشش بازار عامل اصلی این میزان بود و با توجه به قرارداد منعقد شده مباشر موظف است به میزان ۲۰ درصد این سهم را افزایش یا کاهش دهد و در صورت نیاز بیشتر بازار آنرا تامین کند.

وی در ادامه به واگذاری زمین بازارچه میوه تره بار شهر ایلام و شهرک صنفی اشاره کرد و گفت: باید کمیته ای تشکیل و هرچه سریعتر تصمیم گیری در راستای تعیین قیمت و سایر مباحث مربوط به این میدان و شهرک را تعیین تکلیف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در این نشست بر ضرورت پیگیری آموزش و پرورش به منظور رفع مشکل توزیع شیر مدارس تاکید کرد و گفت: اکنون مدت پنج ماه از ابلاغ این طرح می گذرد اما به دلیل تخصیص نافتن اعتبار هنوز عملیاتی نشده است.

نعمتی افزود: با توجه به تامین اعتبار از سوی سازمان مدیریت، لازم است هرچه سریعتر آموزش و پرورش استان پیگیری های لازم را انجام دهد تا دانش آموزان مناطق مختلف استان شیر مورد نیاز را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: واحدهای متعدد تولید شیر در استان داریم که می توانند شیر مورد نیاز را تامین کنند که می طلبد آموزش و پرورش هماهنگی و پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهد.

 گفتنی است در این نشست برگزاری نمایشگاه بهاره، ایجاد بازارچه های موقت عرضه میوه و تره بار توسط شهرداری و تامین برق شهرک صنفی از دیگر مبحث مطرح شده در این نشست بودند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است