استانداری ایلام

استاندارایلام در جلسه شورای اشتغال استان:

اجرای طرح صندوق های خرد اشتغال زایی می تواند انقلابی در اشتغال استان ایجاد کند

اجرای طرح صندوق های خرد اشتغال زایی می تواند انقلابی در اشتغال استان ایجاد کند

استاندارایلام در جلسه شورای اشتغال استان:
 اجرای طرح صندوق های خرد اشتغال زایی می تواند انقلابی در اشتغال استان ایجاد کند/آمار بیکاری جوانان و زنان در استان بالا است/برای ایجاد اشتغال نیازمند اجرای طرح های خرد و کلان در استان هستیم/بانک ها برای ارائه تسهیلات از متقاضیان سپرده درخواست نکنند

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز چهارشنبه دوم دیماه در نشست اعضای شورای اشتغال استان گفت: گسترش صندوق های خرد اشتغال می تواند انقلابی در بحث اشتغال روستایی ایجاد کند و باید در این زمینه کارگروه تخصصی ایجاد شود و مسائل و مشکلات اجرای این طرح را پیگیری نماید و نظارت دقیقی بر اجرای آن نیز  اعمال گردد.

وی با اشاره به تجربه ی موفق بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح ها، افزود: این طرح ها می توانند با ایجاد مشارکت بیشتر زنان تحولی در اشتغال استان ایجاد کنند.

وی افزود: البته باید دقت کرد که طرح ها ضمن اینکه می بایست توجیه اقتصادی داشته باشند، بازارفروش بالایی نیز داشته باشند و بازگشت سرمایه در آنها به سرعت اتفاق بیافتد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که طرح صندوق های خرد روستایی می تواند جهش خوبی در اشتغال زنان روستایی ایجاد کند خاطر نشان کرد: اگر در هر روستا یک صندوق ایجاد کنیم و پروژه های توجیه دار اقتصادی را به متقاضیان معرفی کنیم، وضعیت اشتغال استان را تحت تاثیر مثبت خود قرار خواهد داد.

وی با اشاره به تجربیات سال های گذشته در اجرای طرح های خرد ادامه داد: متأسفانه در بخش مشاغل خانگی بیشتر تسهیلاتی که در گذشته اعطا شده به انحراف رفته است و باید دقت شود در اجرای این طرح نظارت دقیق اعمال گردد و البته ماهیت این طرح به گونه ای است که با سهم آورده متقاضیان و البته نظارت دقیق می توان از انحراف آنها جلوگیری کرد.

استاندار ایلام ادامه داد: در راستای اجرای طرح های خرد از اعتبارات استان نیز استفاده می کنیم و همه بایست تلاش کنیم که سهم استان از اجرای این طرح ها بالا رود و تسهیلات بیشتری را در این زمینه جذب کنیم.
 
وی اضافه کرد: هر صندوق می تواند با ۲۰ عضو شروع به کار کند و در طی سه سال که مدت زمان اجرای این طرح است با پس انداز اندک اعضا اعتبار خوبی ذخیره نمایند.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود در شورای اشتغال از عملکرد بانک های استان در اعطای تسهیلات اشتغال زایی تقدیر کرد و گفت: عملکرد بانک ها در این زمینه مثبت بوده است ولی باید به این مسئله توجه کنند که برای ارائه تسهیلات از متقاضیان سپرده درخواست نکنند و باید به اندازه ی پیشرفت فیزیکی اقساط تسهیلات را آزاد کنند تا طرح های اشتغال زایی در استان به سرعت اجرایی شوند.

وی به آمار رسمی بیکاری و رتبه چهارم استان در کاهش بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش نرخ بیکاری در استان و رسیدن استان در سه ماهه ی پاییز به نرخ بیکاری ۸.۱ درصد اما در ملاقات های مردمی ما همواره با دو مشکل معیشتی و مالی و اشتغال رو به رو هستیم.

وی افزود: البته با توجه به سرمایه گذاری ها و تلاش هایی که در این زمینه صورت گرفته اما همچنان آمار بیکاری در بین جوانان و زنان بالاست که انشاء الله  با اجرای این طرح های خرد تلاش خواهیم کرد که این مشکل را در بین جوانان و زنان کاهش دهیم.

استاندار ایلام با بیان این که ما در بحث اشتغال باید دو بعد اشتغال در طرح های کلان و خرد توام با هم دنبال کنیم، ادامه داد: همزمان که استان در طرح های بزرگ چون پتروشیمی های مهران، هلیلان و دره شهر و طرح های عمرانی بزرگ چون آزاد راه ها شمالی و جنوبی استان و راه آهن سرمایه گذاری می کند می تواند نیم نگاهی هم به طرح های خرد و زود بازده داشته باشد و اجرایی نمودن طرح صندوق های خرد در این راستا است.

وی همچنین به مدیران توصیه کرد اولویت های کاری خود را خدمت به مردم قرار دهند، اضافه کرد: مدیران حضورشان در جلسات مهم را اولویت بندی کنند.

وی افزود: تمام رسالت مدیران باید خدمت به مردم و پاسخگویی به آنان باشد و آن زمان که مشکلی از مشکلات مردم کم کردیم آن وقت می توانیم بگوئیم که موفق عمل کرده ایم.

لازم به ذکر است دستورکار شورای اشتغال امروز استان، گزارش عملکرد تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی ، ارائه گزارش عملکرد پرداخت تسهیلات از محل تبصره ی ۱۶ کمیته امداد و بهزیستی استان، گزارش عملکرد طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح یارانه دستمزد و ارائه گزارش طرح تأمین مالی خرد ( صندوق خرد محلی ) توسط کارگزار طرح بود

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است