استانداری ایلام

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

تلاش های استاندار ایلام در حوزه بانوان، سرمایه گذاری، کاهش نرخ بیکاری قابل تقدیر است/انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی به ۲۰ درصد افزایش یافت/فراهم سازی زمینه حضور سلایق مختلف در انتخابات مشارکت را بالا

تلاش های استاندار ایلام در حوزه بانوان، سرمایه گذاری، کاهش نرخ بیکاری قابل تقدیر است/انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی به ۲۰ درصد افزایش یافت/فراهم سازی زمینه حضور سلایق مختلف در انتخابات مشارکت را بالا

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:
تلاش های استاندار ایلام در حوزه بانوان، سرمایه گذاری، کاهش نرخ بیکاری قابل تقدیر است/انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی به ۲۰ درصد افزایش یافت/فراهم سازی زمینه حضور سلایق مختلف در انتخابات مشارکت را بالا می برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ایلام ضمن تشکر از تلاش های استاندار ایلام و مجموعه دولت در استان گفت: سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی در سال جاری، رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان، کسب رتبه برتر استان در امنیت سرمایه گذاری کشور و ارتقای شاخص های حوزه بانونان در استان قابل تقدیر است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نرخ انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در کشور در سال ۹۶ حدود ۱۳.۶ درصد و سال گذشته ۱۸.۸ درصد بود، گفت: این نرخ اکنون به ۲۰ درصد افزایش یافته است و امیدواریم تا انتهای دولت تدبیر و امید این نرخ به ۳۰ درصد که شاخص تعیین شده برنامه ششم توسعه است، برسد.

وی افزود: یکی از شاخص‌های مورد توجه از ابتدای نظام تاکنون توجه به آرمان‌ها و بحث تحقق عدالت است که در همه دولت‌ها مد نظر قرار داشت اما باید این نکته را متذکر شد که عدالت مفهوم بسیار گسترده‌ای است و مشارکت حداکثری مردم برای تعیین سرنوشت خود از مصادیق عدالت است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن زمینه حضور سلایق مختلف سیاسی شاهد مشارکت عمومی مردم و همگرایی در زمینه سیاسی در کشور باشیم.

ابتکار با اشاره به اینکه در قانون اساسی، اسناد بالادستی و سایر شاخص‌های برنامه‌ریزی استانی ارتقای وضعیت زنان در شوراهای برنامه‌ریزی تصویب و لحاظ شده است، اضافه کرد: باید با برنامه و شاخص برنامه‌ریزی لازم برای ارتقای جایگاه زنان تلاش کرد.

وی در ادامه به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اشاره کرد و گفت: ایلام بیستمین استان در کشور است که این سند مهم و راهبردی که در سطح ملی ترسیم شده تدوین می شود و آن محور ارتقای حوزه زنان در استان را در دستور خواهد داشت.

ابتکار مهمترین مساله سند توسعه زنان و خانواده را تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی برشمرد و افزود: سازمان‌های دولتی، غیردولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند بر اساس فرصت‌ها و جهت‌گیری مورد نظر در راستای دستیابی به اهداف این سند همراهی کنند.

وی افزود: طرح‌های ملی گفت و گوی خانواده و تحکیم خانواده با هدف توجه به مهارت‌های ارتباطی داخل خانواده ایرانی مد نظر است و استمرار برنامه‌های مناسب موجب کاهش آسیب‌ها در بین خانواده می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون کشور ما در شرایط خاصی است و حضرت زهرا(س) به عنوان انسانی کامل و آسمانی می‌تواند الهام‌بخش و تاثیرگذار برای همه نسل‌ها باشد و می‌تواند به عنوان الگوی مناسبی برای جوانان نسل امروز مطرح شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه به شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی اشاره داشت و گفت: شخصیت سردار سلیمانی یک شخصیت برجسته و الهام‌بخش برای عصر معاصر است.

دکتر ابتکار آمار ۱۰ درصدی شهدای زن و شمار جانبازان خانم استان ایلام را قابل توجه برشمرد و گفت: در استانی که درجه ایثارگری زیادی وجود دارد شاهد آسیب‌های اجتماعی نیز هستیم که از آثار دفاع مقدس است و باید تلاش کنیم تا موضوع نشاط بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با حضور اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به عنوان بیستمین استان کشور مورد تصویب قرار گرفت و تفاهم‌نامه طرح ارتقای تاب‌آوری نیز به امضای معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و استاندار ایلام رسید.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است