استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام:

کنگره ۳۰۰۰ شهید استان بایست باشکوه هرچه تمام تر برگزار شود

کنگره ۳۰۰۰ شهید استان بایست باشکوه هرچه تمام تر برگزار شود

استاندار ایلام در نشست ستاد برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام:
کنگره ۳۰۰۰ شهید استان بایست باشکوه هرچه تمام تر برگزار شود/بایست از تجربیات استان های دیگر در برگزاری این کنگره مهم استفاده شود/برگزاری این کنگره فرصتی برای به تصویر کشیدن گوشه ای از عظمت ایلامیان در دفاع مقدس است/از دست‌اندر کاران برگزاری این مراسم تشکر می کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی صبح روز شنبه ۱۶ آذر ماه در نشست ستاد برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندر کاران برگزاری این مراسم بزرگ گفت: برگزاری این کنگره از آنجا حائز اهمیت است که به استان ایلام نگاه ویژه ای در حوزه دفاع مقدس است به نحوی که ایلام در طول ۸ سال جنگ تحمیلی سپر دفاعی کشور بوده و در آزمون بزرگ مرزداری موفق و سربلند بیرون آمد.

وی در ادامه از دستگاه های درگیر در مراسم کنگره ۳۰۰۰ شهید استان خواست که به جد پای کار باشند و اضافه کرد: استان ایلام سرزمین مقدسی است که خون پاک هزاران شهید ایران اسلامی در آن ریخته شده است و برگزاری این کنگره بزرگ در این دیار بایست در ابعاد ملی و باشکوه خاصی برگزار شود و برای چنین کار مهم و پر اهمیتی نیازمند استفاده از تمام ظرفیت های استان هستیم.

استاندار ایلام این کنگره عظیم را متعلق به همه مردم استان عنوان کرد و گفت: البته ضمن تاکید بر مردمی برگزار نمودن این مراسم، دستگاه های ذی ربط نیز می بایست از تمام ظرفیت خود و مرکز و توان ملی نیز استفاده کنند.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از تجربیات مشابه در استان های دیگر گفت: متولیان امر از چند استان موفق در این زمینه بازدید بعمل آورند تا از تجارب مثبت و خوب آنها در برگزاری هرچه بهتر این مراسم استفاده شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار ساخت آثار فاخر برای ارائه در این مراسم شد و گفت: از آنجا که ساخت این آثار نیازمند زمان زیاد است، اما بایست از حداقل زمان برای مستند سازی از آثار جبهه و جنگ و نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس نهایت استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که تاکنون آثار فاخر و قوی متناسب با کار بزرگ مردم استان در دوران دفاع مقدس انجام نشده است، افزود: در این رابطه صدا و سیما دستگاه محوری است و یکی از اهداف مهم برگزاری این کنگره به نمایش گذاشتن گوشه ای از عظمت رشادت ها و فداکاری های مردم ایثارگر و شهید پرور استان ایلام در جنگ تحمیلی است.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که برگزاری چنین مراسمی با این وسعت نیازمند یک روحیه انقلابی است، تصریح نمود: کار برای این کنگره کار دل است و با مقیاس مادی قابل سنجش نیست و در این رابطه بایست دنبال هم افزایی باشیم.
 
استاندار ایلام در ادامه بر استفاده از توانمندی و شاخص های استان در این مراسم تاکید کرد و گفت: هنر ایلام شاخصه هایی دارد که برمی گردد به جبهه و جنگ و ایثارگری و بایست به شکل ممکن در این کنگره نشان داده شود.

وی با تاکید بر این مهم که در ایام برگزاری کنگره بایست فضای شهر ایلام متناسب با این مراسم باشد، اضافه کرد: می توان از تصاویر شهدا، جملات و نوشتارهایی مخصوص به شهدا و المان‌ها و تندیس ها، تصاویر جبهه و جنگ متناسب با دوران دفاع مقدس فضای شهر را تزئین نمود.

وی در پایان افزود: تمام تلاش خود را بر ارائه یک برنامه کامل که بتواند حق مطلب را در ارتباط با ایثارگری و فداکاری مردم استان در ۸ سال دفاع مقدس ادا کند، انجام می دهیم. 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است