استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

میز خدمت تریبونی برای مطالبه گری مردم

میز خدمت تریبونی برای مطالبه گری مردم

 میز خدمت تریبونی برای مطالبه گری مردم
آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

امروز مصلی شهر ایلام باز شاهد جلوه های زیبایی از حضور مسئولان در بین مردم بود. این برای ششمین بار است که میز خدمت به وسعت یک استان برگزار می شود. میز خدمت ابتکار قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام برای حضور مسئولان در میان مردم و پاسخگویی آنان به ولی نعمتان خود است.

نکته جالب توجه در این زمینه پیشگام بودن استاندار در طرح میز خدمت است بطوریکه وی در مجموع در شش میز خدمتی که تا امروز برگزار شده است به امور بیش از ۱۲۰۰ شهروند ایلامی بصورت چهره به چهره و مستقیم رسیدگی کرده است.

اما ششمین میز خدمت در استان ایلام در حالی برگزار شد که تازه سهمیه بندی بنزین اجرا شده است و بعد از پشت سر گذاشته شدن قضایای آن امروز شاهد همدلی بی بدیلی بین مردم و مسئولان در غربی ترین نقطه کشور شدیم.

حتی بعد از طرح اصلاح قیمت بنزین استان ایلام به واسطه وحدت و همدلی کم نظیری که بین مردم و مسئولان وجود دارد شاهد کم ترین تجمعات در کشور شد که آن هم به شکل مسالمت آمیز و با پادرمیانی مسئولان پایان یافت.

و امروز یک هفته بعد از سهمیه بندی بنزین  شاهد تدبیر نیک استاندار ایلام بودیم تا به مناسبت هفته بسیج در مصلی های شهرهای استان در کنار سجاده نماز میز خدمت برپا شود و مردم مسائل و مشکلات خود را بی واسطه و در یک فضای صمیمی با خدمتگذاران خود در میان بگذارند.

شواهد و قرائن نشان می دهد که مردم از این رویکرد خوب و مثبت که منتج به پاسخگویی بی واسطه مسئولان می شود رضایت دارند چرا که آنان در حضور مسئولان خواسته ها و مطالبات خود را بی واسطه مطرح می کنند بطوریکه امروز میز خدمت در استان به تریبونی قوی برای مطالبه گری مردم از مسئولان مبدل شده است.

نکته حائز اهمیت در این طرح آن است که تریبون در مکانی مقدس و در میعادگاه های نماز جمعه گذاشته می شود و مردم در کنار عبادت خود با مسئولان استان بی واسطه دیدار می کنند و شاهد فرآیند پاسخگویی مسئولان می شوند.

از آنجا که در میز خدمت تمامی مسئولان استان از جمله استاندار و فرمانداران در مرکز استان و شهرستان ها یکجا و در یک مکان حضور پیدا می کنند، چرخه بروکراسی از میان برداشته می شود و شاهد بازدهی بهتر در امر خدمت رسانی می شویم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است