استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

گام هایی که به ثمر نشست ..

گام هایی که به ثمر نشست ..

⭕️ گام هایی که به ثمر نشست ...
✍️ آیت قیصربیگی

در شرایط خاص امروز کشور که با انواع تحریم های ناجوانمردانه روبه رو هستیم مجموعه تلاش و تکاپوی کارگزاران نظام و دولت جمهوری اسلامی در ایلام غربی ترین نقطه ایران در بعد سرمایه گذاری برآیند مثبتی داشته است بطوریکه این استان امروز بر طبق گزارش مرکز آمار کشور در زمره استان های برتر و موفق کشور در ایجاد فضای کسب و کار و امنیت سرمایه گذاری قرار گرفته است.

استانی که روزی به دلیل جنگ تحمیلی سپر دفاعی کشور بود امروز نیز در دوران تحریم ها به نوعی دیگر بعنوان نقطه ای فعال در حوزه کار و تلاش در کشور نقش آفرینی می کند. در چنین شرایطی می توان ادعا کرد که مجموعه تلاش ها و گام های برداشته شده نتیجه ای مثبت دربر داشته تا استانی که زمانی رتبه یک بیکاری کشور را در قبل از دولت تدبیر و امید به یدک می کشید امروز با نرخ بیکاری تک رقمی ۸.۷ درصد به رتبه ۲۵ کشور نقل مکان پیدا کند و جزو ۶ استان برتر کشور در وضعیت بیکاری قرار گیرد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان ایلام ظرف یکی دو سال گذشته تک رقمی شده و در روند کاهش بیکاری وضعیت مثبتی به خود گرفته است بطوری این نرخ بیکاری در بهار ۹۷ از عدد ۱۱.۹، به عدد ۱۱.۸ در تابستان ۹۷، سپس به عدد ۱۰.۶ در پائیز ۹۷ و بعد به عدد ۱۰.۳ در زمستان ۹۷ و سپس به عدد ۹.۴ در بهار ۹۸ و در نهایت در تابستان ۹۸ به عدد ۸.۷ دهم رسیده است.

مضافا اینکه این استان توانسته در شاخص امنیت سرمایه گذاری نیز (در برآورد زمستان ۹۷) نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مناسب تری قرار گیرد، بطوری که امروز جزو ۱۱ استان برتر کشور در این شاخص بشمار می رود.

همچنین در آخرین ارزیابی گزارش تجارت‌نیوز از تحلیل داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، در چهار ماهه نخست سال ۹۸ این استان امروز در بین استان های موفق کشور با رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در چهار ماه نخست امسال در صدر سرمایه گذاری کشور به همراه استان های تهران، همدان، اردبیل، کرمان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی قرار گرفته است.

تسریع در سرمایه گذاری و شروع بکار طرح های بزرگ در استان در حوزه های مختلف چون نفت و گاز و پتروشیمی (سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت در این حوزه)، آب و خاک و کشاورزی، حوزه زیرساختی (ایجاد کارگاه جاده سازی در استان با بیش از ۸۴ کیلومتر بزرگراه)، اعطای تسهیلات اشتغال روستایی(رتبه اول کشور) و فراگیر (رتبه پنجم کشور)، احیاء و رفع موانع و فعال سازی کارگاه های تولیدی در نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی و ... در این موفقیت ها تاثیرگذار بوده است.

تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است